NLP är Fart
Se till att få Gratis SEO länken paket Vince Länkar
Även ... följ mig på twitter
Kom på människor - jag måste bara skriva ett spetsigt inlägg om detta.
NLP är fiser ... stinkande varm luft ...
Ja - NLP gör många människor en massa pengar, men de är NLP "Expert utövare" (vilket betyder att de spenderade en vecka i ett rum osmosing regurgitatable skitsnack.) Och de gör pengar genom pyramidspel stil spridning av oprövade obevisad något löjligt wank.
"Neuro-Linguistic Programming" är en av dem "The Law of Attraction" namn stil hype med absolut ingen vetenskaplig grund.
- Du är inte programmera något
- Det har ingenting att göra med neuroner
"Språklig" kan användas i ett namn för NLP, men det namnet måste vara mer som "hyping bristfälliga språkliga precision
Props till manipulativa analfabeter kontanter giriga jävlar som kom upp med namnet, vilket gör dyslexi glamorös - sina lysande mera Det låter som en kontrollerbar vetenskap ...
Några punkter som jag skulle vilja göra:
- Är inte ditt liv brutalt ledsen om du behöver manipulera folk till din vilja?
- Är du inte lite av en rövhål att kunna erbjuda människor en portion skitsnack under täckmantel av att hjälpa dem? (Detta gäller både för undervisning NLP och "öva" NLP)
- Har du någonsin läst NLP'ed försäljning kopia? Det bara inte vettigt! Vidare att helt avslöja begreppet, utför den inte ens i närheten, liksom riktig engelska och traditionella (språkligt korrekt) försäljning kopia i flera varianter test!
- Vad lingvistik har att göra med kropp och ögonrörelser? Linguitics avser verbal kommunikation, inte kroppsspråk?
Icke-verbal kommunikation ...
Det finns inget språkligt om vad som kommuniceras med denna gamla damen .. med undantag för den språkliga tolkningen ... "Fuck You NLP Scammy Bastards"
Enligt religioner, "lagen om attraktion" och alla dessa andra skitsnack hypes krävs det en viss brist på emotionell intelligens för att ha någon tro eller tro - det kräver en egensinnig okunnighet.
Skulle inte världen vara vackra om vi kunde förvandla människor till vad vi gillade (se min post positivt okunniga ) och sedan (med NLP) manipulera våra skapelser som passar vår vilja ... Jag tänkte att kan vara ganska kul, men egentligen om alla har liknande förmågor kan det bli en komplett upplopp!
Jag är allt för placebo - Men jag kan inte stå en placebo påstår sig vara något annat än ett placebo. Homeopati till exempel ...
Akupressur ... botar inte din kalla ... även de flesta akupunktörer (de som tror sticker nålar i kroppen hjälper till, som egentligen bara har mätbara placeboeffekter) använder akupressur endast som en vägledning för akupunktur.
Akupressur
Stoppar du får en kallt genom att du ser ut som en sådan godtrogen idiot att du aldrig kommer att gå ut utan en rock igen, av rädsla för ytterligare offentliga förlöjligande ... "Dude, har du frön fastnat mot örat"
Ibland okunskap är ett val ...
Inkommande seo söktermer:
Postat: 28 september 2009 i Life .
Taggar: Akupressur , akupunktur , Bullshit , Homeopati , Neuro Lingvistisk Programmering , NLP , religion , bluff , The Law of Attraction
Comments
Kommentar från Vince SAMIOS
Tid September 28, 2009 kl 18:42
Ja, visst finns det några trovärdiga saker som nämns i NLP utbildning, men dessa saker är bara psykologi.
Allt original till NLP är skitsnack.
Kommentar från Steve vilda
Tid September 29, 2009 kl 5:25 am
Jag ganska överens att ha träffat mer än en livstid värt bullshitters, Köp en bok av amazon på daglig basis och predika i möten som de kan göra en skillnad med NLP eller FAD!
Alla men som alla branscher finns det några bra människor som har lärt hur man gör det själva och bli stora och respekterade lärare och beundrade i sin bransch!
De flesta av idioterna läsa massor av böcker och på något sätt de sedan tror att de är experter på NLP etc och kan lära andra, liksom min mor brukade säga att köpa mig senaste Manchester United hemma inte gör mig Ronanldo! Du måste vara där ute som gör en påverkan
(Min rant om och intressant inlägg förresten)
Kommentar från Vince SAMIOS
Tid September 30, 2009 kl 4:33 am
Steve, tror jag inte att någon som gör NLP är "stor" och inget bör respekteras. NLP som en helhet är skitsnack ...
Dessutom har inte alla människor som predikar NLP är bullshitters, 90% är bara lättlurade ...
Kommentar från MikeB
Tid September 30, 2009 kl 7:55 am
Så om thats NLP, vad Vince tycker om lagen om attraktion ....
Kommentar från Rosemary Folker
Tid 2 oktober 2009 kl 08:51 am
Tja, Vince - jag har bara träffat dig en gång och jag gillade dig, men jag är slags förvånad över vitriol du kastas på NLP. Har du aldrig sett maken till Tony Robbins i aktion? En mästare på NLP som kan förändra människors liv i ett par timmar har jag sett honom upplösa traumatiska problem som människor har hållit till för 40 år - som att sexuella övergrepp. Jag tror inte att du verkligen vet vad du pratar om. Kanske vad du skulle vara lyckligare med psykoterapi eller psykoanalys - tillbringar 10 år att gå över uppgifter om din barndom - nu det är en pengar spinner! Och tala om bs - han bygger hela teorier om en eller två studier. Knappast vetenskapliga och världen köpte den!
Kommentar från Vince SAMIOS
Tid 2 oktober 2009 kl 12:44
Hej Rosmarin,
Jag har sett Derren Brown förutspår lotto fler bor på TV - det betyder inte att det inte skitsnack. "NLP" lånar en hel del begrepp som direkt från traditionell psykologi, de hypade metoder som är specifika för NLP är de metoder jag har problem med.
NLP är ett mycket attraktivt hype - skulle det inte vara fantastiskt om det fungerade? Vi vill så gärna att det ska vara sant att vi nästan övertyga oss själva det är. Ref: Religion, det samma affär. Uppsåtlig okunnighet.
Jag har personligen testat NLP påståenden, som ordalydelsen i försäljning kopia - om det fungerade skulle det finnas en mätbar ökning av omvandlingar, snarare än mätbar minskning. Så jag vet vad jag pratar om? Jag kan inte påstå att veta mycket om någonting, men jag har sett data ... vilket är mer än 99% av NLP utövare.
Jag stor fråga i den hype namngivning och hype hävdar. Speciellt när den hype namngivningen är så flagrant felaktig i och av sig själv.
Kulter - varför gå människor kulter och till slut tänker dess en bra idé att ta livet av sig en-massa? Hype! Uppsåtlig okunnighet! Mönster?
Men - om du har forskat NLP helt och ni helhjärtat känna dess rätt för dig, så kanske det precis placebo du behöver?
Fred.
Kommentar från Ray
Tid 3 oktober 2009 kl 02:26 am
Uppenbarligen vet du inte vad du pratar om för en start. Du har uppenbarligen haft liten eller ingen erfarenhet av NLP utbildning så din åsikt om vad NLP är och gör är en smula utanför märket. Det är knappast en vetenskapligt test Shen du inte förstår vad du testar.
Ytterligare mer NLP är helt enkelt ett verktyg. Som alla verktyg den det bara så bra som hantverkare i hur händer det är. I så fall är du uppenbarligen inte hantverkare, är du?
Du helt klart ha en viss talang när jag kommer till internet marknadsföring, och därför jag föreslår att du håller att skriva om att i stället lufta jag ska väl underbyggda åsikter som är uppriktigt idiotisk.
BTW grattis på vad havet som en stor framgång på systemnivå
Kommentar från Rosemary Folker
Tid 3 oktober 2009 kl 09:18 am
Vince, det är bara det - NLP fungerar och vi är inte bara prata placebo. När Tony börjar arbeta med människor, är det tydligt att de ofta är omedvetna om vad han gör eller använder och som för att vilja att det ska fungera, har de ofta gett upp på något arbete. De har burit känslomässiga saker runt med dem i år! Så att de inte är att vilja det så dåligt för att vara sant.
Det fina med NLP är att att du inte behöver tro på det, behöver du inte veta om hur det fungerar - det bara behöver en förbaskat bra utövare att ta dig genom processen. Nu kanske det är där skon klämmer - om utövaren är bra. Jag har inga tvivel om att det finns de som hoppar på tåget med dollartecken i ögonen. Du får dem i något yrke, handel eller affärsverksamhet. När allt kommer omkring, det finns tillräckligt många i SEO.
När det gäller vad du säger om att testa NLPs anspråk, kan du inte mäta det på samma sätt som du skulle formuleringen i försäljning kopia. Det finns ingen splittring test för NLP interaktioner. Du kan inte utföra en randomiserad kontrollerad dubbelblind studie som är i själva verket, dela det testning är. Varje NLP interaktion är unik och inte mätbar mot en "kontroll". Har du tillgång till studier och statistik? Jag har mina tvivel om huruvida några meningsfulla studier har gjorts på NLP, eftersom studier kräver pengar. Det som är viktigt är om NLP fungerar för individer och i rätta händer, det verkligen verkar.
Du verkar argumentera på ett mycket generaliserat sätt - att ta sekter till exempel. Innebära att människor som går med kulter riskerar att släcka själva, är en enorm generalisering. Det finns massor av kulter i världen, från vilseledda grupper som följer en viss karismatisk ledare för människor som klär upp och gå till Rocky Horror filmer eller Sound of Music och om igen, eller Trekkies.
Jag vet inte om du placerar mer tro i traditionell psykologi - du sorts antyder du gör. Om så är fallet, skulle du vara fel att göra det. Efter att ha studerat detta område, vet jag precis hur bräckliga många studier är - de mest kända är Freuds.
Hur som helst, kan prata med dig vara beroendeframkallande och jag har fått jobb att göra.
Fred tillbaka.
PS Det är självklart att alla tankemönster du utvecklar är inprogrammerat i hjärnan och något att göra med hjärnan eller nervsystemet är dina neuroner.
Kommentar från bob
Tid 8 oktober 2009 kl 23:56
Bra inlägg! Verkligen, är NLP inget mer än några packas psykologi höljt i slagord (Jag menar att det som gör någon mening). Verkar som ett sätt för icke-psykologer att återanvända något så den inte kräver formell utbildning eller licens för att träna och som ger dem möjlighet att tjäna mer pengar på en stor konsument skala. Jag säger inte att det är noll värde i något av det, men det är verkligen långt ifrån ny. Tråkigt att de människor som mest dras till det, verkligen är de som är nog bättre genom att inte söka sig till den.
Kommentar från Vince SAMIOS
Tid 13 oktober 2009 kl 02:11
Det verkar som 99% av personer försvarar NLP med "det gör något gott" - vilket är rimligt - något som säljs som hjälper, kanske bara hjälpa till bara för att det sägs hjälpa ...
men ...
Om jag lära barnen hur man korsa vägen och 90 procent av tiden, men de övriga 10% Jag lär dem att hoppa framför tåg, betyder det innebär att det är fördel för mina lektioner?
Kommentar från Ian Brodie
Tid 17 oktober 2009 kl 03:44
Rosmarin,
Genom din egen utsaga ("har mina tvivel om huruvida några meningsfulla studier har gjorts på NLP, eftersom studier kräver pengarna") du inte har undersökt bevis på om NLP fungerar.
Och det är problemet. NLP utövare och NLP "gurus" undvika flitigt testa sina påståenden. Om NLP var en farmaceutisk det inte skulle tillåtas på marknaden, eftersom det bara inte skulle räcka för att motivera det. "Det verkar onekligen fungera" bara är inte bra nog för något som människor över hela världen spenderar miljoner och åter miljoner på - och eventuellt missa andra behandlingar för att göra det.
Andra psykologi skolor (som du påpekar) är lika illa. Men det betyder inte att det är OK för NLP inte att testa sina fordringar.
Att säga "Varje NLP samspel är unikt och inte mätbar mot en" kontroll "" är helt enkelt befängt. Exakt samma sak gäller för läkemedel - samspelet mellan ett läkemedel och tillstånd och fysiologi hos patienten innebär att varje situation är unik. Det är därför de gör storskaliga försök - för att kontrollera alla variabler. Det kostar pengar - mycket pengar. Men vi har sunt förnuft att kräva att läkemedel testas innan vi låter dem lös på allmänheten. Inte så med NLP eller andra psykologiska metoder.
Som det händer, lägger jag energi på att leta upp forskningen ett tag tillbaka. Inte mycket har gjorts, men det gör inte NLP många fördelar.
Naturligtvis kan du testa inte NLP som helhet - det är så oklart. Det är adjungerade massor av grundläggande psykologi som långt före NLP och som till stor del fungerar. Det är lagt i en massa fikonspråk ca representativa system och struktur i hjärnan som är sedan länge förkastats.
Den största testet historiskt i NLP var amerikanska arméns forskning förbättra mänskliga prestationer. Forskarna blev imponerade av modellering används för att utveckla NLP - men "hittade lite om någon bevisning till stöd NLP antaganden eller för att indikera att det är effektivt som en strategi för social påverkan".
För att vara rättvis, inte mycket få psykologiska skolor testar mycket heller. Men de har inte skapat stora multi-miljon imperier som de aggressivt främjar som svaret på alla problem.
Har någon strategi testats? Ganska mycket det enda är kognitiv beteendeterapi. Du faktiskt tycker att det har en hel del saker gemensamt med NLP. men de människor som arbetar i fältprov reda på vad de gör och de gör vad som visat sig fungera. Jag gillar det.
Ian
Kommentar från Dan
Tid December 12, 2009 kl 18:59
Det finns en mängd väl utforskade välgrundade insatser som har visat sig vara tillförlitligt effektiv. Från pedagogiska insatser till sätt att hantera, det finns saker du kan göra för att förbättra prestanda eller stanna normalt under tuffa situationer.
Neurolinguistic programmering var alltid vara pseudovetenskap eftersom dess begrepp var felaktig, överdriven eller på annat sätt tillverkade.
Sedan NLP testades med pålitliga testmetoder, och det misslyckades:
Neurolinguistic programmering har också identifierats i forskningen som en av en topp tio mest misskrediterade åtgärder (Norcross et al 2006,2008)
Dess som nu används som en arketypisk pseudovetenskap av neuroforskare som vill att deras elever att undvika att lägga pseudovetenskap sina uppsatser. Så neurolingvistisk programing är användbart när allt kommer omkring: Som ett exempel på modern pseudovetenskap.
Dan
Kommentar från Richard Grinder Robbins
Tid December 24, 2009 kl 9:11 am
NLP är ungefär 20% goda idéer och 80% idiotiskt skit. Du är helt rätt om uppstötningar. Det finns väldigt lite eget tänkande inom NLP. Mestadels är det hjärnlösa upprepa nedlåtande mantran och suspenderande misstro inför absurda oprövade påståenden. Du är också riktigt att det är i grunden ett pyramidspel. NLP har varit en stor Moneymaker för charlataner som dölja sin brist på utbildning i undflyende soporna som de använder tvetydiga språk med Milton modellen. Så tvetydiga språk som inte kan testas staplas på denna stora stinkande högen av språkliga gödsel de insisterar på att kalla en teknik. De människor som lär denna teknik tenderar att vara antingen idioter eller scammers eller korkade dilettanter utan examen från någon respektabel institution. Deras mest typiska idé om en examen är toaletten papper du får från en postorder universitet. De två personer som grundade denna löjliga ursäkt för en lärjunge som kan känna som medskapare. Som två mindre gudar i Sodom och Gomorra.
Mer som Belsebub A och Belsebub B, herrar flugorna.
Kommentar från MANIPULERAREN
Tid April 30, 2010 kl 8:53 am
Hej alla. Jag har en hård tid med NLP och jag har gjort mitt bästa för att hålla mitt sinne öppet. Nu är det stängt ... NLP är till för dem som vill följa andra, och kan inte leda sitt eget liv, kan de tror inte på saker utanför vad andra säger dem är cool. De är manipuleras.
Det bästa punkt som Vince har gjort att räntorna NLP upp i det mest full omfattningen av Bullshit lag är att den använder skitsnack ord för att beskriva vad de beskriver. Titta på det här ...
Neuro = hjärnan bearbeta information - information från sub medvetande, känsla, begär, rädsla.
Språkliga = kommunicera denna information genom ord
Programmering = betyder att manipulera något, ändra den
Efter namn NLP betyder att jag kan ändra min undermedvetna, mina känslor och mina rädslor, genom att tala olika ord.
Ok så här är problemet. Detta är detsamma som undertrycker min känsla, rädsla, begär. Jag är inte uttrycker dem, så jag måste bara vara att trycka ner dem ytterligare. Så jag i princip att skapa neuros på mig själv genom att bara ignorera mina verkliga känslor och önskningar etc etc.
Så då nästa - vad i helvete gör nuero Lingvistisk Programmering (? Dvs. Själv Inflected Neurosis, SIN Haha) har att göra med speglar en annan persons icke-verbala beteende. Det betyder att du är så upptagen efter mina rörelser som du egentligen inte lyssnar på vad jag säger.
Så du suger som en coach om du inte ens kan verkligen höra vad jag säger att jag behöver hjälp med. Du försöker få mig att känna att du är ansluten till mig ... men du är inte eftersom du inte är förstår mig eftersom din alltför upptagen att titta på mina bröst ... eller mina ögon ... eller vad som helst.
Och uppmanade Vince ut på hans förmåga att göra marknadsföring på nätet är skitsnack också. Han uttrycker en åsikt, han har bra poäng, det är förvirrande. Även jävla skapare är förvirrade om vad det är. Jag läste sin första bok, är det lite förvirrande .... hänvisar till grundläggande psykologi, då allt efter att spreds ut över många människors åsikter. Som ett gäng hundar hoppar på en hög av mal ... vad det nu innebär.
Någon som tror NLP hjälper dem, måste hålla ett öppet sinne för möjligheten att detta bara är en manipulation taktik som människor över använder, över hävdar, och att vara mer än säker i.
Jag är legitimerad psykolog, skulle jag manipulera aldrig någon att ignorera sina känslor, och om man tittar på NLP närmare än du är, kommer du att se att det är vad det gör.
NLP är 125% Skitsnack, 25% är för allt du hävdar att det är verkligt.
Pingback från Har NLP Work? Dr Manipulatormotorerna kommentarer ...
Tid April 30, 2010 kl 01:57
[...] Var kommentaren på en artikel jag skrev 7 månader sedan kallade NLP är Fart - onödigt att säga att jag tycker att NLP är skitsnack ... Har NLP Arbete? Jag säger [...]
Kommentar från Alan
Tid 24 Juli, 2010 kl 22:23
NLP är pseudovetenskap
http://www.dailymotion.com/video/xdwl8h_characteristics-of-pseudoscience_tech
http://knol.google.com/k/neurolinguistic-programming~~V #
De Norcross Studierna är cool. Massor av forskare säger neurolingvistisk programmering har förkastats.
Jag är certifierad inom NLP. Vilket slöseri med pengar. Filmerna ovan är spot on!
Alan
Kommentar från CCTV installation
Tid 20 mar 2011 kl 02:51
NLP är mest skräp från min erfarenhet, som verkar vara nästan en religion för vissa människor.
Kommentar från Thomas
Tid 9 maj 2011 kl 11:08
Ja, jag är NLP praxis. NLP är 20% användbar endast, resten en helt skitsnack.
Vad är det för justering av submodality och representation system? efter justering också doesn förbättras något, om det gör också tillfällig effekt. vad en nonsens och slösa pengar förstås!
Kommentar från Kelvin
Tid 14 oktober 2011 kl 04:55 am
Vilken synd att NLP inte fungerar.
Jag tog några bitar av det och omvandlas mig från mycket förtvivlad och FN-motiverade att fullt på Action Man och mycket mer äkta, positiv person.
Jag kan känna den i min helt avslappnad attityd och den ökande uppskattning jag får från andra.
Men om du säger det inte fungerar, hade jag gå bättre tillbaka till deprimerade mig.
Synd, jag njuter framgång.
Kommentar från Vince SAMIOS
Tid 17 oktober, 2011 kl 5:42 am
Kelvin de saker som fungerat för dig är mest sannolikt lånade från andra system och metoder, så medan din framgång är mycket verklig, det fick nog väldigt lite att göra med "NLP" eller, mer specifikt, de tekniker som är unika för "NLP" - Du antagligen bara behövde något, vad som helst, att vara din trigger. Med den tid du valt att tala med en NLP utövare, hade du redan gjort beslutet att ändras. Vid det laget allt du behövde var någon typ av stöd att få dig att ditt resultat.
Så ... bra gjort ... men jag skulle inte tacka NLP specifikt om jag var du.
Kommentar från Steve
Tid December 13, 2011 kl 11:28 am
Vince - om det gör människor mår bättre och mer kontroll över vad de tycker och känner varför den stora frågan är inte NLP kopplas till KBT på något sätt. Du verkar väldigt mot människor mår bättre med sig själva. Kan detta bero på att du har missat NLP såsen båten. Om människor kan hitta ett eget avtryckaren och sedan måste positiva åtgärder för att realisera via NLP vad frågan, livet handlar om att en bättre människa, och om NLP verk eller ett stödjande nätverk stor. Du verkar lite arg omkring NLP hype. (Jag är inte en NLP person utan vad gör någon till en bättre person måste vara bra, och du verkar driva upp på denna) Tyvärr köper Thats min uppfattning efter 15 års arbete med människor
Kommentar från Vince SAMIOS
Tid December 26, 2011 kl 4:02 am
Steve Jag ser din poäng om positiva effekterna av NLP på vissa människor, är mina frågor är antingen helt placebo, eller baserat på psykologin som inte är unikt för NLP. De saker som är unika för NLP är skitsnack.
Jag tror inte en två veckors utbildning skulle ge någon kunskap för att hantera mycket svaga människor och känsliga frågor.
Det finns en anledning till att vi behöver hjärnkirurger att träna i årtionden, och likaså finns det en anledning till att vi behöver psykologer att träna i flera år.
Kommentar från Rafal
Tid December 29, 2011 kl 22:28
NLP är en bluff - det enda tycker att verken är ... att tjäna pengar på att utbilda folk hur det fungerar. det är därför det finns så många så kallade coacher.
.. Och vad de lär? om du skadar någon .. oroa dig inte det betyder bara att du är effektiv






Kommentar från Allison Reynolds
Tid September 28, 2009 kl 17:42
Weeeelllll har faktiskt gjort NLP utbildning under en riktig läkare jag har några åsikt om detta.
För det första, som i något dessa dagar, Snake Oil säljarna hasa ut vid blotta antydan till att kunna tjäna pengar. Den mänskliga naturen och girighet lockar de parasiter och de tenderar att svärta alla branscher de får en tå-fäste i (kan du stava internet marknadsföring?). Om någon säger att NLP handlar om att skriftliga försäljning kopia då skulle jag skulle undvika som pesten.
De tekniker och information jag tränade i handlade om att skapa förbindelse med en annan människa, ta reda på vad de ville, och sedan ha dem visualisera hur man kommer dit. Ganska mycket pocket rådgivning (vilket är vad en hel del NLP utövare ställa in en singel som ... livet tränare, coacher framgång, set mål).
Mestadels NLP är sunt förnuft
* Människor fungerar bättre med människor de tycker
* Människor att uppnå vad de kan tänka sig
* Människor är mer som att ta steg framåt med sin handhållen
NLP har olika tekniker som hjälper till att hända och det bör finnas någon hemlighet om dem. Suggestibility är en viktig del av dessa tekniker och så berätta person vad som händer faktiskt hjälper dem "get it".
Jag är en realist och jag höll mig vägen öppen under utbildningen. Det fanns några saker som var kall, andra inte så cool (som de freaky nya ålder människor som gillar att delta i denna typ av saker), men jag kan verkligen säga att det var praktiskt utbildning som har fördelar ... fråga mig om ost och chips lök en dag